joi, 10 ianuarie 2013

Stiu ca suna foaaaarte ciudat. Exact asa am reactionat si eu cand am vazut reteta pe site-ul Lenei,   insa gustul este cu adevarat foarte deosebit. Mie personal imi aminteste de Craciunurile petrecute in familie cand eram mica si toata casa se umplea de aroma scortisoarei si portocalelor. Asa ca nu va lasati descurajati de faptul ca sunt cu morcovi si secara si incercati! S-ar putea sa va placa mai mult decat credeti! (cel putin la mine acasa, nu a mai ramas nimic :D )




Fulgi de secara 1 pahar (2,75RON in CORA, 200g)
Faina 1 pahar
Morcov ras marunt si coaja de portocala1 pahar
Bicarbonat de sodiu 0.5 lingurita
scortisoara (cata considerati dumneavoastra)
praf de sare
Nuci macinate (date prin chopper) sau orice alt tip de nuca 0.5 pahar
Zahar 0.5 pahar
Ghimbir ras 1 lingurita (7,99 RON kg in Lidl si 11,99RON kg in CORA)
esenta de vanilie
Ulei de floarea soarelui 
Pregatiti ingredientele - 1 pahar de fulgi de secara, 1 pahar de faina si 1 pahar de morcov cu coaja de portocala dat prin razatoarea marunta(cam 2 morcovi medii).
 Intr-un bol amestecati ingredientele uscate - ovazul, faina de secara, bicarbonatul, sarea, zaharul si morcovul.(stiu ca in poza n-am pus morcov am adaugat dupa ce-am facut poza :D)
 Apoi adaugati nucile si ghimbirul dat prin razatoare mica, amestecati(cu o lingura sau cu mainile).Apoi puteti adauga ce esente doriti, eu am folosit esenta de vanilie.
 Si ultimul merge uleiul, amestecati bine cu mainile.

 Framantati asa vreo 5 minute pana aluatul se prinde si este putin lipicios. Daca vedeti ca este prea sfaramicios mai adaugati putin ulei.
 Luati cate putin aluat si formati bile cat o nuca.
Si le turtiti putin sa fie niste biscuiti cam de 8-10mm grosime.
Aveti grija la aluat, fiindca este mai lipicios trebuie sa va spalati periodic pe maini ca sa puteti lucra bine cu biscuitii.Le coaceti la 200 grade, cam 30 de minute - aveti grija sa le tineti un pic mai mult, sa se maronizeze un pic.



Pofta buna!
Timp: aprox 30min/1h
Nivel dificultate: usor
Portii: aprox 20-25 bucati (depinde cat de groase/mari le faceti.)
Multumesc Lenei pentru reteta ! 
 
Toggle Footer